Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van downunderdebbie - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van downunderdebbie - WaarBenJij.nu

Las Vegas

09 April 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Zondagavond zijn we laat aangekomen in Las Vegas. Nadat we onze camper hadden geparkeerd, hebben we ons 'geïnstalleerd' in hotel Excaliber. We slapen de komende dagen in een kasteel ;-)
We hebben snel een hapje gegeten, zodat we nog even konden gokken voordat we ons bedje in gingen. Deze eerste avond was het meteen raak: na 5 dollar in de automaat gedaan te hebben, had ik 101 dollar gewonnen!! Goed begin....
De volgende dag zijn we op tijd opgestaan, omdat we onze huurauto gingen ophalen. Dat is toch iets makkelijker te manoeuvreren door Vegas. We zijn die dag naar Death Valley NP gegaan. Bij de naam verwacht je eigenlijk een kaal landschap, maar dat was niet zo. Death Valley NP is een woestijngebied met zoutvlakten (helaas wel erg klein...), rotsformaties, canyons, zandduinen en bergen. Er zijn heel veel verschillende kleuren in de rotsen en bergen te vinden. Dat maakt het erg bijzonder. We hebben er mooi rond kunnen rijden met onze auto.
's Avonds hebben we heerlijke garnalen gegeten bij Bubba Gump Shrimp. Een echte aanrader (wij hebben alvast de klantenkaarten meegenomen, zodat we later deze vakantie er nog een keer kunnen gaan eten). Daarna zij we naar Fremont Street gegaan, het oude gedeelte van Las Vegas. Dat is toch net weer iets anders dan de Strip. Hier rijden geen auto's tussen alle gebouwen in. Een groot deel is 'overkapt' met een 460 meter lang LED-scherm. Elke avond worden daarop bekende nummers afgespeeld, en elk nummer heeft zijn eigen licht- en animatieshow. Wij hadden het geluk dat toen wij er waren Bon Jovi erop te zien was! Fremont Street was erg gezellig en het was zeker de moeite waard om er te zijn geweest.
De volgende dag zijn we weer in ons huurautootje gestapt en zijn we vetrokken naar
Valley of Fire State Park. Daar hebben we een mooie, maar ook beetje pittige wandeling gemaakt naar de 'Fire wave'. We hadden helaas geen tijd meer om de rest van het park te kunnen aanschouwen, want Nick zou die middag gaan racen op het circuit met 3 auto's. Steef en ik hebben alles vastgelegd via foto's en video's.
's Avonds natuurlijk lekker wezen eten bij de Outback en natuurlijk nog even gegokt ;-)
De laatste dag in Las Vegas hebben we de hele dag doorgebracht op de Strip. We zijn begonnen met een wandeling naar Bellagio, waar we als ontbijt en lunch hebben aangeschoven bij het overheerlijke buffet. Met volle magen zijn we daarna de Strip gaan verkennen. We hebben een aantal fontein shows gezien bij Bellagio. We zijn in de High Roller (hoogste reuzenrad ter wereld: 167,7 meter) geweest. We hebben de vulkaanshow bij de Mirage gezien. En natuurlijk hebben we heel veel hotels van binnen gezien, zoals Ceasars Palace, Venetian, New York New York. Ik had met mezelf afgesproken dat ik bij elk hotel een dollar in een gokautomaat mocht gooien, maar helaas geen winst ;-) In ons eigen hotel hebben Nick en ik nog een poging gewaagd aan de Roulette tafel, maar ook hier hadden we geen geluk. Na een laatste biertje zijn we onze bedden weer ingedoken. Nog even genieten van de luxe hotelbedden, voordat we de komende (bijna) 4 weken weer in onze camperbedjes mogen slapen....

Las Vegas was geweldig! Alles is over de top. Midden in een woestijn ligt een stad die alleen is omgeven door een internationaal vliegveld en een militair vliegveld en voor de rest helemaal niks. het is een drukte van jewelste, maar ik had het niet willen missen!!
Nu gaan we weer back to basic; met onze camper vertrekken we naar Yosemite NP. Ik ga duimen om beren te zien!

X Debbie