Yosemite NP en Seattle - Reisverslag uit Sequim, Verenigde Staten van downunderdebbie - WaarBenJij.nu Yosemite NP en Seattle - Reisverslag uit Sequim, Verenigde Staten van downunderdebbie - WaarBenJij.nu

Yosemite NP en Seattle

15 April 2015 | Verenigde Staten, Sequim

Na Las Vegas zijn we op donderdag vertrokken richting Yosemite NP. Het was een hele dag rijden en 's avonds hebben we ons geïnstalleerd bij een camping in de buurt van Yosemite NP. De volgende dag hebben we de resterende kilometers gereden. Deze dag gingen we op berenjacht!!
In Yosemite NP hebben een mooie wandeling gemaakt naar een waterval. Helaas zijn we tijdens de wandeling geen beren tegengekomen. Wel zijn we onderweg een hert en een coyote tegengekomen!
Na de wandeling zijn we teruggegaan naar de camper en zijn we naar
Glacier Point gereden. Een stuk wat normaal niet open is in dit tijd van het jaar, maar door het mooie weer nu wel :-) Bij Glacier Point zit je ruim 7000 feest en heb je een prachtig uitzicht op Yosemite NP.

Na Yosemite NP was het tijd om door de rijden richting Seattle. Eigenlijk wilden we naar Lasen Volcanic NP, maar daar waren alle wegen nog gesloten. Daarom hebben we een kleine wijziging moeten maken in ons reisschema en hebben we weer ruimte bij andere plekken om langer te blijven.
We hebben 2 hele dagen gereden naar Seattle. Natuurlijk hebben we niet alleen gereden. Dit is een regio waar Nick helemaal gek van is, doordat er veel te vinden is rondom vliegtuigen. De tweede dag hebben we daarom een stop gemaakt bij een vliegtuigmusea. In een ervan stond onder andere het grootste vliegtuig ter wereld.

Maandagochtend werd ik wakker met het verdrietige nieuws dat de vader van een vriendin van mij plotseling was overleden. Het is heel raar om ver weg te zitten en op dat moment niks te kunnen doen. Dat nieuws heeft die dag (en de dagen erna) er ook wel ingehakt. Het besef dringt door dat je niet alles in de hand hebt, maar aan de andere kant ook net besef dat je nu moet genieten, zolang als het kan!
Maandag waren we net buiten Seattle en was het plan om de hele dag de stad in te gaan, maar Nick had nog een ander vliegtuigmuseum gevonden, dus zijn we in de ochtend daar eerst naartoe gegaan. Vervolgens zijn we, met een omweg, met het openbaar vervoer naar de stad gegaan. Helaas hadden we regen, waardoor de stad ook een wat minder aantrekkelijke uitstraling had. We zijn via Pike Place Market naar het Waterfront gelopen. De markt was wel leuk, maar bij het Waterfront was (door het weer) niet echt veel te beleven. Daarna zijn we naar 'het hoogtepunt' van Seattle gegaan: de Space Needle. Een flinke toren, met normaal een geweldig uitzicht denk ik... Ik heb een rondje erboven op gelopen, met zo'n flinke wind dat mijn rugzak van mijn rug gestild werd en had vooral een erg bewolkt uitzicht....
Omdat er in Seattle verder niet veel te beleven viel (behalve museums) zijn we op zoek gegaan naar een eettent. We kwamen uit bij een bierbrouwerij, waar we lekker hebben gegeten onder het genot van een bierproeverijtje ;-)

Dinsdag zijn we naar de Boeing fabriek in Seattle gegaan. Daar hebben we gezien hoe 3 verschillende soorten Boeingvliegtuigen gemaakt werden. Dat was best indrukwekkend. Tussen de Boeingfabriek en het tourgebouw lag een klein vliegveld, waar ook testvluchten werden gedaan. We hebben daarbij 2 vliegtuigen gezien die landen en meteen een doorstart maakte, maar ook een vliegtuig die een van de eerste testvluchten ging maken (was zelfs nog niet in de spuiterij geweest). Helaas lande of vertrok de Dreamlifter niet terwijl wij er waren.
Later die dag zijn we vertrokken naar Port Angeles. Dat grenst aan Olympic NP, waardoor we door een mooi natuurgebied reden. Een bezoek aan Olympic NP zit er helaas niet in, maar vanaf onze camping hebben er wel kunnen genieten van een mooi uitzicht.

Woensdag hebben we heerlijk kunnen uitslapen en was het weer een stralend zonnige dag. Om half 1 zijn we aangereden naar de ferry. Vandaag vertrekken we naar Vancouver Island! En daarvoor gaan we de grens met Canada over.

Even een tussenstand: we hebben nu ruim 3700 mijl gereden en zijn door 7 staten gereden (Colorado, Utah, Arizona, Nevada, California, Oregon en Washington). We zijn daarnaast ook net over de helft van onze vakantie, maar..... we zijn nog lang niet klaar! ;-)

X Debbie