Matsuyama - Reisverslag uit Matsuyama-shi, Japan van downunderdebbie - WaarBenJij.nu Matsuyama - Reisverslag uit Matsuyama-shi, Japan van downunderdebbie - WaarBenJij.nu

Matsuyama

Blijf op de hoogte en volg

18 September 2016 | Japan, Matsuyama-shi

Dinsdag aan het eind van de middag met de ferry aangekomen in Tawatahama. Tijdens de reis ernaartoe heb ik gezellig met een Japanner zitten kletsen, die me bier een nootjes aanbood en van alles wilde weten over mijn reis en onder Nederland. Vanuit Tawatahama heb ik de trein genomen naar Matsuyama en naar mijn guesthouse gegaan. Ik verblijf in een erg leuk en gezellig guesthouse. De eigenaren (een Amerikaan en een Japanse) zijn erg sociaal en behulpzaam en drinken 's avond gezellig wat mee. We hadden een gevarieerde groep, mensen uit Oostenrijk, Australië, Duitsland, Amerika en Nederland. We hebben gezellig gekletst en informatie uitgewisseld. Ik heb samen met de Oostenrijkse, genaamd Ute, afgesproken om de volgende ochtend naar het kasteel te gaan.

Woensdagochtend eerst naar de plaatselijke bakker gelopen, waarna het bij terugkomst begon te regenen. En niet zo'n beetje ook niet! 's Middags zou het opklaren, dus hebben we gewacht. De verwachting is dat er een tyfoon naar Japan komt. Gelukkig niet zo'n grote als onderweg is naar China, maar vrijdag moeten we er wel rekening mee houden. Door de aankomende tyfoon, hebben we nu zoveel last van de regen.
Ondertussen maar de planning voor de komende dagen gemaakt. De volgende bestemming is Hiroshima, maar daar was geen hostel meer te vinden! Het blijkt dat de Japanners een lang weekend vrij zijn... Uiteindelijk heb ik nog een kamer gevonden in Hiroshima, het is nu afwachten hoe het hostel is, maar ik heb in ieder geval een bedje ;-)
Utrecht en ik zijn 's middags op pad gegaan met de fiets. We zijn naar het kasteel gefietst. Het kasteel is erg mooi en je kan alles van binnen zien. Er was een mogelijkheid om je te verkleden als een soort samurai. Ondanks de hitte heb ik dat gedaan. Het was erg grappig om te doen! Zelfs de mensen die rondliepen maakten foto's.... Ute en ik hebben heerlijk rondgewandeld bij het kasteel en de omgeving eromheen. Daarna zijn we gaan lunchen bij een Japans restaurantje. Het enige wat we zagen was een vrouw die met rijst bezig was en het zag er heerlijk uit wat ze maakte. We werden naar boven geleid, waar een paar tafeltjes stonden. Daar hebben we heerlijk gegeten, wat het precies was weet ik niet, maar het was goed!!
De rest van de dag heb ik uiteindelijk een beetje in het hostel rondgehangen. Het weer bleef slecht en ik had geen zin in de gepland wandeltocht naar een tempel. Ik heb een heerlijk luie middag gehad, in een ontspannen sfeer, wat echt te danken is aan het guesthouse en de eigenaren! 's Avonds ben ik samen met Ute naar een Udon restaurant gegaan, die aanbevolen was door de eigenaren van het guesthouse. We hebben heerlijk Udon gegeten en nog 2 bijgerechten, gewoon omdat we nieuwsgierig waren. En alles was weer heerlijk! Ik kwam er later achter dat 1 gerecht gedroogde sardientjes in tempura was, had ik echt niet besteld als ik dat had geweten....
Daarna nog gezellig in het hostel een biertje gedronken.

Donderdagochtend weer een lekker ontbijten gehaald bij de bakker en daarna mijn spullen gepakt om een wandeling te maken. Het is een mooie dag vandaag! Op het eiland Shikoku, waar ik nu verblijf, kan je een pelgrimstocht maken naar 88 tempels. Daar heb ik helaas niet voldoende tijd voor, maar ik ga wel de wandeltocht naar tempel 51, de Ishiteji tempel maken. Het is een mooie tocht, waarbij ik door een stukje bamboe bos komen en langs de Mandala tempel, een wat kleinere tempel, maar met hele aparte maar mooie houten beelden. Tegenover deze tempel is het mogelijk om de grot in te gaan. De ingang is bijna niet te zien, maar doordat ik erop was geattendeerd kon ik de ingang gelukkig wel vinden! Het is een redelijk smalle grot, met in het midden stenen beelden. Ik heb tussendoor veel foto's gemaakt met flitser, zodat ik kon zien wat er allemaal stond, want het was zo donker. Het is een bijzondere grot en aan het einde stonden er nog veel meer beelden. Daarna kwam ik bij de tempel uit. Het is een groot complex, met veel bijgebouwen. Er lopen veel pelgrims rond, en ondanks dat zij een zwaardere tocht achter de rug hebben, ben ik toch diegene die waarvan het zweet weer met stralen van het hoofd loopt.
Op de terugweg naar het guesthouse, ben ik nog langs de Gianji tempel gelopen. Een kleine tempel. Via het 'winkelcentrum' waar ik nog wat lekkere biertjes haal, kom ik terug bij het guesthouse. Het blijkt dat de verwachtte tyfoon van richting is veranderd en dat ook deze tyfoon China zal bereiken. Ben ik even blij dat ik daar niet ben... De weersverwachtingen zijn ook meteen beter! Na een heerlijke pauze ben ik naar de Dogo Hotspring gegaan. Je kan dit een beetje vergelijken met een Turks badhuis, mannen en vrouwen gescheiden van elkaar, een wasritueel en een heel warm bad. Echter is hier iedereen naakt en kan je tussendoor een yukata aantrekken om te genieten van een kopje thee en rijstkoekjes. Het is heerlijk ontspannen!!
Vervolgens ben ik teruggegaan naar het guesthouse en heb ik een wasje gedaan en ondertussen op het dakterras genoten van de zon. Daarna heb ik een wandeling gemaakt naar de Hogonji tempel en de Isaniwa tempel. De Hogonji tempel was gesloten, maar werd speciaal voor mij opengemaakt! Het zijn 2 mooie tempels, maar het jammere was dat de muggen mij erg lekker vonden. Ik was al vaak gestoken, maar ben nu helemaal lek gestoken!! Mijn benen zitten onder de rode bulten.... Daarom snel naar een Japans restaurant gegaan waar ik weer heb genoten van heerlijke Japanse specialiteiten. 's Avonds nog een biertje gedronken met de mensen in het guesthouse. De weersverwachting geeft aan dat er een derde tyfoon komt en dat deze zondag Japan zal bereiken. Ik wacht het wel af en hou het in de gaten.

Vrijdag wederom eerst weer even naar de bakker en daarna spullen gepakt om met de bus naar de ferry te gaan. Daar neem ik de speed boot naar Hiroshima. Ik laat Shikoku achter me en ga naar Chugoku.

X Debbie

  • 18 September 2016 - 20:07

    Marion:

    Klinkt weer heerlijk die reis! Waren wel effe bang dat je met unne Belg thuis kwam Hahaa.
    Blijf genieten meisje!!

  • 21 September 2016 - 07:54

    Ellen :

    Hoezo, niks mis met een belg toch? ;-) Dat is dichterbij dan Japan! Mooie verhalen deb! Ik mis nog steeds de foto's of kijk ik niet goed?
    Have fun!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Matsuyama-shi

Japan

Met de trein van Fukuoka naar Tokio

Recente Reisverslagen:

29 September 2016

Tokyo

29 September 2016

Tokyo

27 September 2016

Nagano

24 September 2016

Kyoto

21 September 2016

Hiroshima

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 36464

Voorgaande reizen:

17 September 2019 - 08 Oktober 2019

Jordanië en Israël

11 September 2018 - 05 Oktober 2018

Namibië, Botswana en Zimbabwe

03 November 2017 - 29 November 2017

Laos & Cambodja

04 September 2016 - 30 September 2016

Japan

23 Maart 2015 - 05 Mei 2015

Ijsland, West-USA en West Canada

31 December 2012 - 20 Maart 2013

Nieuw Zeeland en Australie

20 Oktober 2010 - 02 December 2010

Australie, van Cairns naar Sydney

Landen bezocht: