Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van downunderdebbie - WaarBenJij.nu Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van downunderdebbie - WaarBenJij.nu

Kyoto

Blijf op de hoogte en volg

24 September 2016 | Japan, Kyoto

Zondagmiddag aangekomen in Kyoto. Aangekomen bij het hotel, lekker mijn bedje ingedoken. Buiten het feit dat ik erg moe was, regende het ook hevig, dus ik kon niet echt iets doen. 's Avonds nog wel wezen eten, maar daarna weer vroeg naar bed.

Maandagochtend ben ik vroeg vertrokken. Na een ontbijtje bij het station, op zoek gegaan naar de bussen. Het was even een zoektocht en nadat de eerste bus aan mijn neus voorbij reed, met de tweede naar Nanzenji gegaan, een tempel.
Van daaruit heb ik het fylosofenpad genomen, waarbij ik langs verschillende tempels en shrinnen loop. Ik ben onder andere bij de Eikando (Zenrinji tempel) geweest. En bij de Reikanji tempel en Anrakuji tempel, maar die waren gesloten ivm een nationale feestdag. De Honen-in tempel was ook gesloten, maar het was wel mogelijk om rond te lopen. Daarna ben ik doorgelopen naar het hoogtepunt van deze wandeling: de Ginkakuji tempel (Silver Pavilion). Een erg groot terrein met een zilveren tempel. Mooie omgeving om doorheen te lopen, maar wel erg druk! Waarschijnlijk door de feestdag.
Vervolgens heb ik de bus naar het zuiden genomen, om nog meer tempels te kunnen bewonderen. Onder andere de Jishu-jinja tempel, Ryozen tempel, Yasaka Pagoda om te eindigen bij de Chion-in tempel, die om 16 uur gesloten bleek te zijn helaas. Maar ja, genoeg tempels gezien vandaag!! Via de ondergrondse Food Market naar het hostel gegaan en daar lekker het eten gegeten dat ik heb gescoord.

Dinsdagochtend ben ik vroeg vertrokken, na een ontbijtje bij station, het boemeltreintje genomen naar Saga-Arashiyama station. Vanuit daar gewandeld naar het Bamboebos. Daar begon het te hard te regenen!! Dat was ook voorspeld helaas, omdat deze avond een tyfoon wordt verwacht. Maar ik ben niet van suiker, dus ben doorgelopen naar de Tenryuji Tempel, met de bijbehorende tuin. Ik vond de tempel zelf een beetje tegenvallen en ben snel naar de Togetsu-kyo Bridge gelopen. Via deze weg, verder gegaan richting Monkey Park. Dat is zo'n 20 minuten bergopwaarts om de apen te zien. Dat was geweldig!! Wilde apen die bovenop de berg leven en die je vanuit een speciale ruimte kan voeren. 100 yen voor zakje pinda's, banaan of appel. Ik had gelukkig de pinda's genomen, want die waren geliefd. Een hele leuke ervaring om de apen te voeren!
Het weer werd echter wel steeds slechter en daarom heb ik er uiteindelijk voor gekozen om weer naar beneden te lopen. Ik had er nog wel uren kunnen blijven, maar toch voor veiligheid gekozen. Watervalletjes van de regen liepen langs mij heen en het was behoorlijk glad. Ook begon het te onweren. Goede keus dus om verder te gaan.
Na een snelle lunch van rijstballetjes, heb ik de bus genomen naar de Daikakuji tempel. Daarna de trein en bus genomen naar de Kinkakuji tempel (golden paviljon). Die ws erg mooi, maar het regende zo hard!! Ik heb geen fatsoenlijke foto kunnen maken, zonder de regendruppels op de voorgrond...
Ik was doorweekt en het weer werd steeds slechter, dus heb ik ervoor gekozen km naar het hostel te gaan. Echter, de bus die ik nam stopte ook bij het Nijo-jo Castle, waar ik toch nog snel naar binnen ben gegaan. Net op tijd binnen, om 5 voor 4, hij sloot om 4 uur. Daar een wandeling gemaakt door het kasteel en uiteindelijk de bus naar het hostel genomen.
Rond 7 uur stopte de regen, terwijl die ochtend de voorspelling was dat de tyfoon tussen 9 en 10 uur in Kyoto zou zijn. Dat was een rekenfoutje, want de tyfoon was overdag dus al geweest. Vandaar die regen, wind en onweer.... ;-)

Woensdagochtend heb ik de trein genomen naar Inari, waar de duizenden rode torri van Fushimi Inari Taisha (tempelcomplex) zijn. De torii's staan in een redelijk dichte rij en het pad is zo'n 4 kilometer lang. De rode torri slingeren de berg Inari op, die 233 meter hoog is. Het was weer een pittig tochtje, want het was weer warm vandaag! Maar het was zeker de moeite waard. Ik was blij dat ik vroeg was gestart, want toen ik beneden was, waren er honderden Aziaten.
Fushimi Inari is gewijd aan Inari, de Shinto-god van de rijst. Vossen waren de boodschappers van Inari en in het tempelcomplex kom je dan ook talloze afbeeldingen van vossen tegen.
Vervolgens heb ik de trein genomen naar Uji. Daar staat de Byodo-in tempel. Dat is de tempel die op de 10 yen munt staat afgebeeld. Een mooi complex met een grote Boeddha erin. Vervolgens ben ik daar naar een Nakamura Tokichi Honten geweest. Een tip van het hostel: een theehuis. Ik moest 3 kwartier wachten, zo druk was het! Maar dan zou het ook wel goed moeten zijn... Alles is gemaakt met groene thee en daar hou ik wel van, dus heb maar meteen van alles wat besteld: groene soba noodles, ijs met rijstballen oid groene thee yellie en rode bonen en de groene thee. Het was heerlijk!! ;-)
Vervolgens de trein terug naar Kyoto genomen. Dankzij een lieve Japanner ben ik er ook aangekomen... Ik was in slaap gevallen en als hij me niet had gewekt, was ik weer teruggegaan met de trein richting Nara.
Bij het hostel even schone kleding aangetrokken en daarna naar de Kyoto Tower gegaan. Niet om van het uitzicht te genieten (het was ondertussen weer zacht gaan regenen), maar om me om te laten toveren tot Geisha. Het is eigenlijk verhuur voor een dag, maar aangezien ik met een T-shirt al doorweekt raak, leek me dat geen goed idee. Dus heb ik het gehouden bij een fotosessie en dat is altijd leuk om te doen met die kleren aan.

Donderdagochtend, de start van alweer mijn laatste dag in Kyoto en omgeving. Vandaag neem ik de trein naar Nara.
Na een flinke wandeling door het park en de tempels, waren mijn voeten het wandelen beu en zelf was ik ook wel even klaar met de tempels. Ze zijn allemaal heel erg mooi, maar voor deze dag was het genoeg ;-) na een late okinomiyaki lunch, de trein terug genomen naar Kyoto. Daar bleek het al de hele dag te regenen, terwijl ik de hele dag zon heb gehad!
Een, hopelijk laatste, wasje in het hostel gedaan en daarna meegedaan aan de curry avond. Japan staat bekend om sushi (die ik nog steeds niet op heb!!!) maar de Japanners zelf eten veel meer curry. Dat is ook de zien op de menukaart van de vele restaurantjes. Dat moest ik ook maar eens proberen en meteen zien hoe het gemaakt werd. Erg simpel, maar erg lekker! :-) vervolgens mijn tas weer helemaal ingepakt en mijn bedje ingedoken.

Vrijdagochtend de rest van mijn spullen gepakt en naar het station gegaan om mijn reis te vervolgen. Om 10.33 uur heb ik trein Hikari Superexpress nr. 516 genomen naar Nagoya. Een plek waar ik graag zou willen blijven, maar die was in Nederland af van mijn planning afgevallen. Ik kan nu eenmaal niet alles zien.... In Nagoya neem ik de Limited Express Shinano nr. 11 naar Nagano, een reis van 3 uur.

X Debbie

  • 24 September 2016 - 17:22

    Marion:

    Geweldig die kleren haha. Geniet nog van de laatste week alweer!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Kyoto

Japan

Met de trein van Fukuoka naar Tokio

Recente Reisverslagen:

29 September 2016

Tokyo

29 September 2016

Tokyo

27 September 2016

Nagano

24 September 2016

Kyoto

21 September 2016

Hiroshima

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 36472

Voorgaande reizen:

17 September 2019 - 08 Oktober 2019

Jordanië en Israël

11 September 2018 - 05 Oktober 2018

Namibië, Botswana en Zimbabwe

03 November 2017 - 29 November 2017

Laos & Cambodja

04 September 2016 - 30 September 2016

Japan

23 Maart 2015 - 05 Mei 2015

Ijsland, West-USA en West Canada

31 December 2012 - 20 Maart 2013

Nieuw Zeeland en Australie

20 Oktober 2010 - 02 December 2010

Australie, van Cairns naar Sydney

Landen bezocht: