Cambodja: Battambang - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van downunderdebbie - WaarBenJij.nu Cambodja: Battambang - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van downunderdebbie - WaarBenJij.nu

Cambodja: Battambang

Blijf op de hoogte en volg

25 November 2017 | Cambodja, Khett Batdambang

Donderdagochtend ben ik vroeg vanuit Phnom Penh vertrokken naar Battambang. Deze plaats is er op het laatst tussen gepland, omdat ik vanuit daar graag de boottocht wilde maken naar Siem Reap. Rond 14.00 uur was ik in Battambang. Ik wilde daar naar de Bamboetrein gaan, er primitief bamboevlotje die over een oude spoorrails rijdt. Maar die blijkt gesloten, omdat er een nieuwe spoot aangelegd wordt tussen Phnom Penh en Siem Reap. Ik kon ervoor kiezen om dan naar verschillende tempels te gaan, maar dat waren wel tempels die op bergen lagen en ik had geen energie (lees: zin) om 400 trappen te gaan lopen. Daarom ben ik naar in het centrum rond gaan lopen.
Battambang is de een na grootste stad van Cambodja, maar voelt aan als een dorp. Ik heb heerlijk door de straatjes heen gelopen en kwam uiteindelijk uit bij de HUMAN Gallery. Nou ben ik niet net type dat snel een galerij zou bezoeken, maar deze is net even anders. Hier staan foto's van mensen die de 'kunstenaar' tijdens zijn reizen over 97 landen heeft gemaakt. Het zijn geweldige foto's en de galerij zelf ziet er ook super uit! Als je iets koopt, steun je daarmee een fonds die kansarme kinderen naar school laat gaan. Op dit moment sponsort hij 4 kinderen in een commune en gaat elke zondag naar de kinderen toe om te kijken hoe het met hen gaat.
Vervolgens ben ik doorgelopen en kwam uit bij een super leuk winkeltje met allemaal hebbendingetjes. Daar rondgesnuffeld en in het tentje ernaast een lekker witbiertje gedronken. Vervolgens op zoek naar het leuke restaurantje waar ik over had gehoord en daar lekker gegeten.
Terug bij het hotel ontdek ik dat ik allemaal bultjes heb op mijn armen. Nu ben ik de laatste weken regelmatig gestoken door muggen, maar dit is net even wat anders. En helaas... Het zijn bedwantsen.... Mijn hele armen zitten onder en als ik me uit kleed blijk ik over de rest van mijn lichaam ook bultjes te hebben. In mindere mate als op mijn armen gelukkig. Omdat ik maar 1 nacht blijf ik Battambang, zit er niks anders dan te gaan slapen en hopen dat op mijn volgende plek een wasmachine is die op 60 graden kan wassen...
De volgende dag wordt ik om 6.40 uur opgepikt bij het hotel op naar mijn boot te gaan. Het valt tot nu toe gelukkig mee met de jeuk!l

  • 26 November 2017 - 14:47

    Marion:

    Wat een ellende mrt die bedwantsen, hou ze maar lekker daar

  • 26 November 2017 - 23:30

    Denise:

    Klinkt goed (op die wantsen na

  • 26 November 2017 - 23:31

    Deniss:

    Geniet nog van je laatste dagje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 36471

Voorgaande reizen:

17 September 2019 - 08 Oktober 2019

Jordanië en Israël

11 September 2018 - 05 Oktober 2018

Namibië, Botswana en Zimbabwe

03 November 2017 - 29 November 2017

Laos & Cambodja

04 September 2016 - 30 September 2016

Japan

23 Maart 2015 - 05 Mei 2015

Ijsland, West-USA en West Canada

31 December 2012 - 20 Maart 2013

Nieuw Zeeland en Australie

20 Oktober 2010 - 02 December 2010

Australie, van Cairns naar Sydney

Landen bezocht: