Nagano - Reisverslag uit Nagano, Japan van downunderdebbie - WaarBenJij.nu Nagano - Reisverslag uit Nagano, Japan van downunderdebbie - WaarBenJij.nu

Nagano

27 September 2016 | Japan, Nagano

Vrijdagmiddag ben ik aangekomen in Nagano en na een korte busrit aangekomen bij het hostel. Daar kwamen ook net 2 Belgen en 2 Israëliërs aan. Na gezellig te hebben zitten kletsen en ervaringen te hebben uitgewisseld besloten we uit te gaan eten in een izakaya. Dat is een Japanse stijl bar. Hier kan naast drinken ook keuze worden gemaakt uit verschillende gerechten. We zijn er bij 2 geweest en hebben genoten van al het eten. Opvallend was dat het op straat erg rustig was, zo niet stil... Wij waren de enige en ik had verwacht dat het drukker zou zijn in een stad als Nagano, helemaal op vrijdagavond! Maar misschien is het zomers wel een spookstadje en leeft het op in de winter...

Zaterdagochtend naar het station gegaan voor de Limited express Shinano nr 8 trein naar Matsumoto, om het kasteel te bewonderen. Het is het enige zwarte kasteel in Japan en een national treasure. Het is een mooi, maar klein kasteel. Je kan de vrij steile trappen beklimmen om naar de 6e verdieping te gaan en van het uitzicht te genieten. Het was wel erg druk en ik heb er een uur over gedaan om boven te komen. Het uitzicht buiten was mooi, maar ook verrassend! Er was namelijk een bierfestival aan de gang. Daar moest ik natuurlijk even gaan kijken en wat bier proeven ;-) na 5 biertjes ben ik terug gegaan naar het station om de Limited express Shinano nr 13 trein terug te nemen naar Nagano. In het hostel kwamen net weer nieuwe gasten aan, onder andere 2 Nederlanders. 's Avonds zijn we met z'n 5-en, 2 Belgen en 3 Nederlanders gaan eten bij een restaurant met tuintje erbij. Daar een lekkere curry op en gezellig gekletst, met wat biertjes.

Zondagochtend heerlijk uitgeslapen tot half 9! De eerste keer deze reis. :-) Daarna in een klein thee huisje een lekker ontbijtje op. Het theehuisje had hele lage stoelen, waardoor het een beetje op een speeltuintje voor kinderen leek. Voor de Japanners vrij normaal, maar met mijn lengte best lastig.
Daarna naar de Zenko-ji tempel gegaan, die naast het hostel lag. De tempel stampt uit de 7e eeuw. Er bevindt zich een verborgen Boeddha, die bijna nooit vertoond wordt. De laatste keer was in 2010. Ze vermoeden dat het eerste Boeddha-standbeeld is dar ooit naar Japan is gebracht.

Om 12.24 uur neem ik de Shinkansen Superexpress naar Tokyo, de laatste plek die ik zal bezoeken...

• 27 September 2016 - 15:29

Denise:

Geniet vd laatste dagen!!

• 28 September 2016 - 08:46

Marion:

Hahaaa wederom bier!! Leuk dat he ook Nederlanders ontmoet praat toch makkelijker!