Windhoek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van downunderdebbie - WaarBenJij.nu Windhoek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van downunderdebbie - WaarBenJij.nu

Windhoek

24 September 2018 | Namibië, Windhoek

Maandag hebben we om 6.15 uur ontbijt en vertrekken we om 7.00 uur richting Windhoek.
Onderweg maken we een tussenstop in Otjiwarongo, waar we lunchen en een marktje kunnen bezoeken.
Als we in Windhoek aankomen, starten we meteen met een tour door Windhoek. We krijgen een gids mee, die ons de oudste kerk laat zien, het parlememtsgebouw, de high school en sportvelden, het beeld van de eerste president (Namibië is pas sinds 1990 onafhankelijk en een staat), het memoriam museums, het nationaal museum en de koffie- en ijsbar. Windhoek is de grootste stad van Namibië, maar het voelt als een dorp. Gezellig en knus.
‘s Avonds verblijven we in een lodge net buiten het centrum. We eten op eigen gelegenheid, maar kiezen ervoor om gezamenlijk met de groep bij de lodge te blijven. Vandaag was de laatste dag van 2 groepsleden. Zij hebben alleen de highlights van Namibië geboekt en wij gaan morgen naar Botswana!
We sluiten de avond af met een shotje springbok :-)

• 27 September 2018 - 04:47

Ellen: