Kerak en Dana - Reisverslag uit Umm Qays, Jordanië van downunderdebbie - WaarBenJij.nu Kerak en Dana - Reisverslag uit Umm Qays, Jordanië van downunderdebbie - WaarBenJij.nu

Kerak en Dana

21 September 2019 | Jordanië, Umm Qays

Vanuit Al-Salt rijden we richting Kerak. Onderweg maken we een tussenstop om dingen te kopen van de dode zee, volgend mijn chauffeur hier veeeel goedkoper als bij dode zee zelf. Dus een bodycream en gezichtsmasker ingeslagen en daarna doorgereden naar Kerak.
In het dorpje Kerak is het Kruisvaarders kasteel te vinden. Het kasteel is gebouwd in 1142 en was belangrijkste kasteel in de Transjordan.
Daarna onze route verder vervolgd, langs woestijngebied, met soms een paar huisjes en soms bedoeinententen met hun kamelen en schapen langs de weg. Spookrijden is hier blijkbaar ook ‘normaal’ als je niet genoeg ruimte hebt op je eigen weghelft, maar daarentegen is het wel schoner langs de weg ;-)
We komen rond 18.30 uur aan in natuurreservaat Dana. In een oud en klein dorpje verblijf ik in een hotel met nog een aantal Nederlanders. Vanaf het terras kunnen we de zonsondergang zien. Er wordt eten voor ons gemaakt en na het eten wordt muziek opgezet en laten ze traditionele dansen zien.