Aqaba - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van downunderdebbie - WaarBenJij.nu Aqaba - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van downunderdebbie - WaarBenJij.nu

Aqaba

Blijf op de hoogte en volg

27 September 2019 | Jordanië, Akaba

Mijn chauffeur brengt me naar mijn hotel in Aqaba, waar we binnen een uurtje zijn vanuit Wadi Rum. Aqaba is de komende dagen om te relaxen. Ik neem een douche en plof op bed, die er na Wadi Rum erg aantrekkelijk uit ziet. Ik slaap 2 uurtjes en daarna sturen Karin en Martin al snel een appje dat ze bij een restaurantje zitten en daar zitten we de rest van de dag heerlijk te relaxen. Annette stuurt een app met vraag of ik de volgende dag mee wil snorkelen en regelt het meteen voor me. Heerlijk, even helemaal niks moeten!
‘s Avonds gaan we naar de Engelse pub en doen verder helemaal niks :-)
De volgende ochtend worden we om 9.30 uur opgehaald om naar de boot te gaan voor het snorkelen. Daar aangekomen zitten we op een boot met een groep Nederlanders die een groepsreis maken. Het is gezellig op de boot en de lunch is lekker, maar van snorkelen komt er bij mij niet veel van. Er staat een supersterke stroming in het water en dat vind ik niet relaxt en aangezien Aqaba bedoeld is om te relaxen, blijf ik na 1 poging op de boot samen met nog een stel.
Om 15.00 uur zijn we terug in het hotel en drinken en kletsen Annette en ik nog wat na. De vriend van Annette voegt zich ook nog bij ons en daarna splitsen we weer op. In de lobby van het hotel lees ik mijn boek uit en ga daarna weer naar het centrum waar ik met Karin en Martin ga eten en drinken.
De volgende ochtend moet ik mijn tas inpakken, want ‘s avonds vertrek ik met de bus naar Amman (mijn vlucht naar Amman is 5 dagen voor vertrek geannuleerd). Daarna ga ik met Karin en Martin weer op pad. We drinken en eten wat, lopen langs souvenir winkeltjes en eindigen de dag samen met Annette en Lars in de Engelse pub. Het waren hele relaxte dagen, waarin er weinig gedaan hebben, maar dat mocht ook wel na de voorgaande dagen.
Om 18.00 uur ben ik op het busstation en om 18.30 uur stap ik in de bus richting Amman. Als enige buitenlander, maar dat lijkt verder geen probleem.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jordanië, Akaba

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 36498

Voorgaande reizen:

17 September 2019 - 08 Oktober 2019

Jordanië en Israël

11 September 2018 - 05 Oktober 2018

Namibië, Botswana en Zimbabwe

03 November 2017 - 29 November 2017

Laos & Cambodja

04 September 2016 - 30 September 2016

Japan

23 Maart 2015 - 05 Mei 2015

Ijsland, West-USA en West Canada

31 December 2012 - 20 Maart 2013

Nieuw Zeeland en Australie

20 Oktober 2010 - 02 December 2010

Australie, van Cairns naar Sydney

Landen bezocht: