Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van downunderdebbie - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van downunderdebbie - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg

12 September 2018 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dinsdagochtend om 10 uur vertrok mijn rechtstreekse vlucht naar Kaapstad. Na een gezellige vlucht van 11 1/2 uur, stond ik binnen een uur bij mijn hotel. Bij de douane was ik direct aan de beurt en toen ik bij de bagageband kwam, lag mijn backpack er al op!
In het hotel meteen naar bed gegaan, ik heb maar 1 dag in Kaapstad en ik wil daar volop gebruik van maken.
Helaas was het dinsdagochtend bewolkt en dat betekent dat ik niet de Tafelberg op kan. Gelukkig is de voorspelde regen niet aanwezig! Te voet verlaat ik daarom het hotel en ik ga de boel verkennen, zonder eigenlijk ingelezen te hebben. De chauffeur die mij de avond ervoor naar het hotel heeft gebracht heeft al verteld waar ik vooral niet moet komen, dus loop ik een andere richting op. Dat blijkt ook de juiste te zijn: ik kom bij Victoria & Alfred Waterfront. Daar zie ik de toegang naar het Nelson Mandela Museum, oftewel de toegang richting Robben eiland. Moest ik nog wel even terug naar het hotel, want ik had geen ID bij me (was netjes opgeborgen in de kluis...). Om 13 uur kon ik de boot nemen, dus van tevoren nog even de shoppingmall ingegaan. Mijn reisstekker werkt hier niet, dus een Afrikaanse gekocht, nog wat geluncht en daarna de boot op. De heenreis was heftig!! Flinke golven en ook flink wat zieke mensen aan boord. Ik kon gelukkig alles binnen houden en op Robben eiland aangekomen, mochten we allemaal de bus in voor een rondleiding van het eiland. Daarna mochten we ook rondlopen in een deel van de gevangenis. Het was indrukwekkend, met name omdat een oud gevangene de rondleiding daar gaf en vertelde hoe het er aan toe ging.
Nu ben ik vorig jaar in Cambodja in de Kmer gevangenis geweest en dat heeft toch wel meer indruk gemaakt. Mede omdat nu alles lijkt te zijn opgeknapt: muren zijn glad en geverfd en de cellen zijn daardoor niet helemaal in de oude staat. Ergens raar dat het daardoor minder indruk maakt, want feit blijft dat er daar vreselijke dingen gebeurde. Nog niet zo heel lang geleden...
De boottocht terug was gelukkig minder heftig als de heenweg en na wat boodschappen te hebben gedaan en een lekker biertje gedronken, ben ik teruggegaan naar het hotel. Daar een heerlijke massage geboekt, want dat was nodig. KLM is op zich een goede maatschappij, maar de stoelen zijn echt klote voor je rug!
Na de massage lekker gegeten en daarna vroeg naar mijn kamer. Hoe ik het voor elkaar heb gekregen weet ik niet, maar het is een bende... alles weer netjes ingepakt en op tijd mijn bedje in. Morgen is het vroeg dag: 7 uur verzamelen bij Nomad en dan gaat de reis richting Namibië beginnen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Namibië, Botswana en Zimbabwe

Rondreis Namibië, Botswana, Zimbabwe

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2018

Transfer naar Johannesburg

03 Oktober 2018

Victoria Falls

30 September 2018

Nata en Chobe National Park

29 September 2018

Okavango Delta

27 September 2018

Ghanzi en Maun

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 36615

Voorgaande reizen:

17 September 2019 - 08 Oktober 2019

Jordanië en Israël

11 September 2018 - 05 Oktober 2018

Namibië, Botswana en Zimbabwe

03 November 2017 - 29 November 2017

Laos & Cambodja

04 September 2016 - 30 September 2016

Japan

23 Maart 2015 - 05 Mei 2015

Ijsland, West-USA en West Canada

31 December 2012 - 20 Maart 2013

Nieuw Zeeland en Australie

20 Oktober 2010 - 02 December 2010

Australie, van Cairns naar Sydney

Landen bezocht: