Victoria Falls - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van downunderdebbie - WaarBenJij.nu Victoria Falls - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van downunderdebbie - WaarBenJij.nu

Victoria Falls

Blijf op de hoogte en volg

03 Oktober 2018 | Zimbabwe, Victoria Falls

Maandag vertrekken we om 6.30 voor een korte rit naar de grens met Zimbabwe. De grens gaat om 6.00 uur open en we gunnen ze een half uur de tijd om wakker te worden, maar willen zeker niet later vertrekken om de drukte te voorkomen. De douane van Botswana gaat wederom snel, de douane van Zimbabwe doet alles met de hand en dat duurt heel wat langer. Na 3 kwartier zijn we er allemaal doorheen en begint onze korte rit naar Victoria Falls, waar we na een klein half uurtje aankomen. Er gaan naar een activiteiten centrum, waar je iets kan boeken voor dezelfde dag of dag erna. Ik boek niks, kan altijd de dag erna nog.
Vervolgens worden we afgezet bij de watervallen. Onderweg komen we langs een bank waar tientallen mensen in de rij staan, wachtend tot er geld komt. Zimbabwe heeft op dit moment geen eigen munteenheid en staat er financieel niet goed voor. Alles is geprijsd is US dollars, ook in de supermarkt.
Bij de watervallen kan je zo’n 2 uur rondlopen, zo groot is het. We beginnen achteraan en hopen dat we tegen de middag wat meer schaduw hebben. De watervallen zijn in Zambia, maar vanuit Zimbabwe heb je een hele mooie kijk erop! De hele tijd krijg je een lichte bries met regendruppels over je heen, maar op 1 punt lijkt het net of het heel hard regent. Het water staat nu laag, het regenseizoen begint in december, maar hierdoor hebben we een veel beter zicht op de watervallen. Ze zijn indrukwekkend en we wandelen erlang en maken natuurlijk veel foto’s. Als we klaar zijn, lunchen we in een restaurantje en daarna wandelen we naar het dorp waar de open markt is. Leuk voor souveniertjes dacht ik, maar iedereen heeft hetzelfde en wil dat je bij hen koopt. Ze hebben leuke dingen, maar we voelen ons er niet prettig. Je kan niet rustig rondlopen en ze douwen je van alles onder je neus. Meestal ook nog eens de meest lelijke dingen...
We wandelen terug richting de watervallen, waar we worden opgehaald. We rijden door naar onze overnachtingsplek, een super de luxe hotel een eindje van het centrum vandaan. Ik heb uitzicht op de rivier en op het zwembad.
Met een paar groepsgenoten drink ik een biertje in de bar en na een heerlijk bad, gaan we genieten van onze laatste diner als groep. We kunnen kiezen uit een buffer en al la carte. Ik kies voor het buffet, om de verschillende soorten vlees te kunnen proberen: impala, krokodil en ....
Allemaal erg smakelijk!!
Na het eten neemt een deel van de groep afscheid, omdat ze elkaar niet meer zien de volgende dag in verband met de geplande activiteiten.
Dinsdag hebben we met een groot deel van de groep onze laatste ontbijt en tevens laatste maaltijd. Vrijwel iedereen vertrekt na het ontbijt naar het vliegveld van Vic Falls om het vliegtuig naar Johannesburg te nemen en dan het vliegtuig naar huis. Ik hoef gelukkig nog geen afscheid te nemen van truck Mike en Dings en Laurein, want zij brengen mij en Harry en Nancy (2 Canadezen) naar Jo’Burg! Een verrassing, aangezien er een grote kans zou zijn dat een andere truck en andere gids dat zou doen.
Ik ga om 9 uur naar de pedicure en neem een Foot Peel. Heel erg nodig!! Mijn voeten lijken op die van een olifant... ik krijg ze al een hele tijd niet meer schoon en de pedicure heeft er ook een flinke klus aan. Mijn voeten krijgt ze redelijk schoon. Alleen mijn rechtervoet lukt niet helemaal. Maar kan bijna ook niet anders na 3 weken op slippers lopen ;-)
Na de pedicure zwaai ik de groep uit die naar het vliegveld vertrekt. Ik vertrek naar mijn nieuwe hotel, dichterbij het centrum. Ik krijg een suite toegewezen. Er zijn 2 slaapkamers en een gigantische badkamer. Kan ik rustig al mijn tas een beetje organiseren, want de terugreis begint morgen al een beetje.
Ik kan wandelend naar naar het centrum en neem eerst lekker een cappuccino om daarna op mijn gemakje rond te wandelen in het centrum. Een lekker rustig dagje, met een lekkere lunch. Vervolgens rustig terug gewandeld naar het hotel en aan de bar een biertje gedronken met een boek erbij.
Harry, Nancy en ik gaan ‘s avonds naar de lokale brouwerij om te eten. Natuurlijk neem ik een bierproeverij en er zaten verrassend lekkere biertjes bij.
Teruggekomen bij het hotel, krijgen we de boodschap dat we morgen om 8.00 uur vertrekken en dat de truck er om 7.30 uur zal zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zimbabwe, Victoria Falls

Namibië, Botswana en Zimbabwe

Rondreis Namibië, Botswana, Zimbabwe

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2018

Transfer naar Johannesburg

03 Oktober 2018

Victoria Falls

30 September 2018

Nata en Chobe National Park

29 September 2018

Okavango Delta

27 September 2018

Ghanzi en Maun

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 36482

Voorgaande reizen:

17 September 2019 - 08 Oktober 2019

Jordanië en Israël

11 September 2018 - 05 Oktober 2018

Namibië, Botswana en Zimbabwe

03 November 2017 - 29 November 2017

Laos & Cambodja

04 September 2016 - 30 September 2016

Japan

23 Maart 2015 - 05 Mei 2015

Ijsland, West-USA en West Canada

31 December 2012 - 20 Maart 2013

Nieuw Zeeland en Australie

20 Oktober 2010 - 02 December 2010

Australie, van Cairns naar Sydney

Landen bezocht: