Caesarea, Haifa, Rosh Hanikra en Acre - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van downunderdebbie - WaarBenJij.nu Caesarea, Haifa, Rosh Hanikra en Acre - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van downunderdebbie - WaarBenJij.nu

Caesarea, Haifa, Rosh Hanikra en Acre

29 September 2019 | Israel, Tel Aviv

Om 6.20 uur word ik voor mijn hotel verwacht. Er staan veel mensen als ik aankomen en na 45 minuten is iedereen is bussen geladen en worden we naar een verzamelpunt gebracht. Daar wordt iedereen onderverdeeld in grote en kleine bussen, verdeeld over de verschillende tours.
Ons bus rijd via een kustweg naar Caesarea, de eeuwenoude Romeinse hoofdstad en havenstad. We maken een wandeling in het theater en de archeologische ruïnes en opgravingen. Vervolgens rijden we naar Haifa, om de stad, haven en de Bahai tuinen en de tempel aldaar de bewonderen.
Daarna gaan we lunchen en vervolgen we onze reis naar de noordelijke grens van Israël om Rosh Hanikra, een formatie van wit krijtrots met spectaculaire grotten, te bezoeken. De holle tunnels zijn gevormd door de bewegingen van de zee tegen het zachte krijtrots. Helaas hebben we die niet kunnen zien, omdat ze vlak voor ons de tent hebben gesloten in verband met Rosj Hasjana, het Joodse nieuwjaar. Daar baalden we flink van, maar snel weer in de bus voor de volgende locatie: Acre, de Oude Stad die door UNESCO als Werelderfgoed is aangemerkt. Maar helaas, ook daar aangekomen blijkt het ook gesloten. Onze gids begrijpt er niks van, maar wij vinden het gewoon slechte organisatie. Dit hadden ze tenslotte kunnen voorzien en het valt ons ook op dat we nergens anders toeristenbusjes zijn.
Teleurgesteld rijden we terug naar Tel Aviv, waar ik het bericht ontvang dat ik de helft van mijn geld terugkrijg. Een kleine meevaller, maar het blijft balen!!
Dan maar de zonsopgang weer gaan aanschouwen en op zoek naar eten. Ik was van tevoren als gewaarschuwd dat veel dicht zou zijn in verband met Rosj Hasjana en eindig dan ook in de Mac Donalds, koosjer dat dan weer wel!
Daarna weer op tijd naar bed, morgen word ik om 7.20 uur opgehaald.