Jeruzalem, Allenby Bridge en Ma’in - Reisverslag uit Mādabā, Jordanië van downunderdebbie - WaarBenJij.nu Jeruzalem, Allenby Bridge en Ma’in - Reisverslag uit Mādabā, Jordanië van downunderdebbie - WaarBenJij.nu

Jeruzalem, Allenby Bridge en Ma’in

Blijf op de hoogte en volg

03 Oktober 2019 | Jordanië, Mādabā

Om 10 uur wordt ik opgehaald door een taxi die mij naar grensovergang bij Allenby Bridge brengt, de grensovergang van Israël naar Jordanië. Voordat we die bereiken, komen we langs 2 controleposten. Daar wordt alleen de vraag aan mij gesteld: heb je wapens bij je? Nee, dat heb ik (natuurlijk) niet bij me.
Om 10.35 uur komen we aan bij de grensovergang en moet ik mijn backpack inleveren, bij een hokje geld betalen om het land uit te gaan en dan door de paspoortcontrole. Dat gaat allemaal heel snel! Maar dan...
Ik moet wachten tot mijn bus komt, al weet ik niks van een bus. Ik zou zelf 500 meter kunnen lopen naar de grens van Jordanië, maar mij wordt verteld dat dit niet kan. Prima, dan wacht ik op de bus. Als die na een tijdje aankomt, kan ik mijn backpack ophalen en in de bus wachten. Na een tijdje gaat de bus rijden en het blijkt geen 500 meter te zijn naar de grens met Jordanië. Ietsie verder, dus ik ben blij dat ik in de bus zit! Na een tijdje rijden, komt er iemand in de bus, waarbij we onze paspoorten moeten inleveren. Daarna rijden we verder en komen we aan bij de grens van Jordanië. De tassen worden soort van gecontroleerd en daarna mag ik naar een loket waar mijn paspoort ligt. Ondertussen meldt mijn nieuwe chauffeur zich, dus dat is fijn! Het visum was even een dingetje, ik was al in Jordanië geweest en ze dachten dat ik mijn visum via de Jordan Pass al had gebruikt. Aangezien ik er 2 heb, en ze gelukkig allebei kon laten zien (waar ze niks van begrepen), kon ik verder gaan.
Ik heb mijn chauffeur laten weten, dat de planning om naar de baptism site te gaan, niet hoeft. Ik ben in Israël al geweest en vind het niet te moeite waard om nog een keer te gaan. Ik word dus rechtstreeks naar Ma’in gebracht. Een plek midden in de bergen met warmwaterbronnen. Een heerlijke, rustige plek! Geen verkeer, alleen het geluid van de waterval naast het hotel en een geweldig uitzicht van de bergen om me heen. Mijn laatste dagen van mijn reis door Jordanië en Israël zijn aangebroken en was ze van plan rustig door te brengen. Dat gaat zeker lukken :-)
De hele middag en avond zit/ lig ik op de banken buiten en geniet van de rust. Het buffet is ‘s avonds ook lekker en daarna ga ik voldaan naar bed.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jordanië, Mādabā

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 36518

Voorgaande reizen:

17 September 2019 - 08 Oktober 2019

Jordanië en Israël

11 September 2018 - 05 Oktober 2018

Namibië, Botswana en Zimbabwe

03 November 2017 - 29 November 2017

Laos & Cambodja

04 September 2016 - 30 September 2016

Japan

23 Maart 2015 - 05 Mei 2015

Ijsland, West-USA en West Canada

31 December 2012 - 20 Maart 2013

Nieuw Zeeland en Australie

20 Oktober 2010 - 02 December 2010

Australie, van Cairns naar Sydney

Landen bezocht: