Masada, dode zee en Ein Gedi - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van downunderdebbie - WaarBenJij.nu Masada, dode zee en Ein Gedi - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van downunderdebbie - WaarBenJij.nu

Masada, dode zee en Ein Gedi

Blijf op de hoogte en volg

01 Oktober 2019 | Israel, Jeruzalem

Vandaag gaan we Masada, de Dode Zee en Ein Gedi bezoeken. Dat was nog even spannend of ik niet te laat zou zijn, aangezien de lift niet naar behoren werkte en ik 25 minuten te laat was en de bus dit keer op tijd... gelukkig kwamen ze me ophalen en kon ik nog mee :-)
Via de prachtige Judean Desert rijden we via de West Bank langs de Dode Zee. Als eerst bedoeken we het Masada Fort. Dit fort is een eeuwenoude fortificatie in het zuidelijke district van Israël. Het is gesitueerd bovenop een geïsoleerd plateau en biedt een prachtig uitzicht over de Dode Zee. We krijgen daar een rondleiding en gaan vervolgens naar de Dode Zee.
Bij de Dode Zee hebben we een lunch en gaan daarna in een soort treintje achter een trekker richting het water. Ik trek op met 2 Engelse vrouwen en samen gaan we de dode zee in en kunnen er heerlijk drijven. Daarna smeren we ons in met modder die vol met mineralen zit.
Als we er klaar mee zijn, stappen we weer in het treintje en gaan ons omkleden. De douches zijn overvol en in die ruimte is het ook nog een superheet. Wij besluiten ons om de douche te laten voor wat het is en kleden ons om. Ik ga vandaag niet terug naar Tel Aviv, maar wordt dichtbij afgezet in Jeruzalem.
Ik verblijf in een super hip hotel en de kamer is geweldig! Na mijn spullen in de kamer te hebben gedropt, meteen de omgeving gaan verkennen. Ik zit niet in de Old City, maar gewoon tussen de winkels van de locals en dat is ook leuk om te zien. Weinig toeristen, maar ook weinig eettentjes open... uiteindelijk stuit ik op een heel klein eettentje, waar ook locals eten, dus daar naar binnen gegaan. Na even af te hebben gekeken wat ze allemaal maakten, heb ik gekozen voor de memu lawach. Moeilijk uit te leggen wat het precies is, maar het was in ieder geval heerlijk!
Daarna terug gegaan naar mijn hotel, nog een biertje gedronken op het dakterras en daarna maar bed gegaan. Eenmaal op bed, was duidelijk hoorbaar dat het leven op straat op gang kwam. Er was muziek en ik kon veel mensen horen. Morgen dan maar iets later gaan eten ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Jeruzalem

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 36516

Voorgaande reizen:

17 September 2019 - 08 Oktober 2019

Jordanië en Israël

11 September 2018 - 05 Oktober 2018

Namibië, Botswana en Zimbabwe

03 November 2017 - 29 November 2017

Laos & Cambodja

04 September 2016 - 30 September 2016

Japan

23 Maart 2015 - 05 Mei 2015

Ijsland, West-USA en West Canada

31 December 2012 - 20 Maart 2013

Nieuw Zeeland en Australie

20 Oktober 2010 - 02 December 2010

Australie, van Cairns naar Sydney

Landen bezocht: