Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van downunderdebbie - WaarBenJij.nu Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van downunderdebbie - WaarBenJij.nu

Townsville

Door: downunderdebbie

Blijf op de hoogte en volg

31 Oktober 2010 | Australië, Townsville

Ik heb gister een heerlijke dag gehad op de boot. Een beetje zonnen op het voordek, een beetje snorkelen en ook een beetje verbranden.... Maar tegen deze zon is bijna niet op te smeren!! Ik heb toch een beetje medelijden met jullie, aangezien het hier gemiddeld 30 graden is ;)
Janou, ik moet toch echt een sok aanhouden tijdens het zwemmen. DIt in verband met de infectie op mijn enkel (van die verrekte muggen!). Hij is bijna weg, maar met flippers aan is het beter op een sok aan te hebben.
Cairns was erg leuk, maar ik heb maar 6 weken, dus het was vandaag tijd om te vertrekken met de bus. Het was wel een hele onderneming om alles weer in mijn backpack te krijgen. Het paste thuis allemaal precies, alleen moest ik nu nog mijn kleding van de heenreis erin stoppen. Dat zijn ook de dikste kleren die ik bij me heb, terwijl ik ze totaal niet nodig heb.... Maar goed, ik heb niet te klagen.
Nou, de eerste reis door Australie zit er dus op. Vandaag 6 uur in de bus gezeten naar Townsville. Het viel best mee, filmpje gekeken, beokje gelezen en ook een tussenstop gemaakt. Het is echt een super mooi land, gewoon onbeschrijfelijk! Alleen tijdens de busreis had ik al een geweldig uitzicht. En dan te bedenken dat ik nog maar zo weinig van het land heb gezien. Ik heb al goeie verhalen gehoord over andere delen, dus dat wordt sparen als ik thuis ben ;)
Van tevoren had ik al een hostel geboekt en de Red bus heeft me er naartoe gebracht. Het ziet er allemaal goed uit en ik denk dat ik het wel 2 dagen volhoudt hier. Morgen ga ik naar Magnetic Island met de ferry. Het schijnt een heel mooi eiland te zijn, met wilde koala's en veel wandelroutes. Townsville zelf is niet zo bijzonder, dus ik ben van plan om overmorgen door te bussen naar Airlie Beach; Whitsunday Islands!

Denise en Martijn, bedankt voor de fotoruimte!! Ik probeer zo snel mogelijk meer foto's te plaasten. Helaas is ook dit hostel niet voorzien van een snelle internetverbinding.... Het duurde 20 minuten voordat ik eindelijk op de site was. In Airlie Beach ga ik op zoek naar een goed internetcafe of iets dergelijke, waar ze ook goede verbindingen hebben.

  • 31 Oktober 2010 - 12:36

    Denise:

    .... Je hebt inmiddels ruimte voor 235 foto's.... Papa en ik waren blijkbaar tegelijk, haha

  • 01 November 2010 - 07:55

    Beitske:

    Hey Debby,

    Wat leuk om wat van je te horen.
    Wat klinkt dat allemaal gaaf..op de infectie van muggen na. Zo te zien geniet je volop! Goed zo...voor je het weet is het weer voorbij. Geniet er nog van en tot snel.

    Liefs van Beitske

  • 01 November 2010 - 16:36

    Sas:

    ow magnetic island is super relax.
    fijn dat hostels goed bevallen en je muggenbulte minder worden.
    airlie beach is wel echt relex. laat je goed voorlichten voor whithsundays niet naar dich bijzijnse eilanden gaan, daar is echt niks te zijn!
    al leuke mensen ontmoet?
    hoe gaat met je engels?

    groetjes sas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Australie, van Cairns naar Sydney

Recente Reisverslagen:

30 November 2010

Bye Bye Australie

27 November 2010

Siteseeing Sydney

23 November 2010

LOVE Sydney!!!

21 November 2010

Laatste halte: Sydney

18 November 2010

Bye, Bye Queensland.... Hi New South Wales..

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 36539

Voorgaande reizen:

17 September 2019 - 08 Oktober 2019

Jordanië en Israël

11 September 2018 - 05 Oktober 2018

Namibië, Botswana en Zimbabwe

03 November 2017 - 29 November 2017

Laos & Cambodja

04 September 2016 - 30 September 2016

Japan

23 Maart 2015 - 05 Mei 2015

Ijsland, West-USA en West Canada

31 December 2012 - 20 Maart 2013

Nieuw Zeeland en Australie

20 Oktober 2010 - 02 December 2010

Australie, van Cairns naar Sydney

Landen bezocht: